tirsdag den 26. februar 2013

But that's not a real fish - that's a goldfish cracker...!

Her er så det færdige resultat...

Goldfish Crackers fra http://tastykitchen.com/blog

... på den blog hvor jeg fandt opskriften på Goldfish Crackers.
Mine blev knap så pæne:


Goldfish right out of the oven

Men tilgengæld smager de helt ok. Så spørgsmålet er bare "what went wrong in the making"? - Tja noget så banalt som manglende tid er nok en del af svaret. Korrekt, jeg havde tænkt mig at lave disse crackers i min ferie, men da min veninde Betina pludselig skriver, at hun glæder sig til at se mig og de små ostesvømmervenner tirsdag, var jeg jo nødsaget til at lave dem i går mandag - og med alle mine andre tusinde gøremål mandag, blev det en smule presset - gotta love ferie ; )

Nå her kommer lige en gennemgang af opskriften:

Fiskene kræver kun 5 ingredienser og meget lidt forberedelse og arbejde.
Hvis du allerede har nogle små udstikkere, er det bare at gå i gang med "dejen" right away.

Jeg lavede en udstikker-fisk af en aluminiumsdåse. (bloggen hvor jeg fandt opskriften brugte en colaflaske, men her reklamerer vi med "Newcaste Brown Ale) ; )



Newcastle og saks


Min lille Goldfish udstikker
 Du skal bruge:
  • Ca. 230 g cheddar ost
  • 4 spsk smør
  • 140 g mel
  • 3/4 tsk salt
  • 2 spsk vand

Blend alle ingredienser undtagen vand i en blender/food processor indtil det ligner fint sand.


- Jeg tror ikke jeg fik det blended helt fint nok, hvorfor mine fisk ser lidt "spættet" ud...
Blend herefter med vandet, 1 skefuld ad gangen.
Saml dejen, pak det ind i husholdningsfilm og stil det i køleskabet i 20 minutter.
Rul dejen ud og lav dine udstik;



Jo tyndere dej, jo mere sprøde og knasende crackers
 

Bag i ovnen på 175° i ca. 15 minutter - eller til de virker sprøde.

Her er så mit færdige resultat: 



Crispy cheesy Goldfish


Konlussion: De smager helt ok, nok ikke nøjagtig som de originale Goldfish Crackers, men en udemærket lille snack.
Hvis jeg havde haft bedre tid, skulle dejen have været blended i noget længere tid, hvilket ville have gjort dejen mere jævn. Jeg ville også have brugt længere tid på at lave fisk-udtikkeren, samt evt. lave andre udstikkere, som stjerner osv.
But that's it - lad os se hvad pigerne siger i dag : )
Inden længe pakker jeg bilen og kører mod Stilling. I dag står den nemlig på "kreativitet-strikke-hækle-sy-kagespisning-hyggesnakke"-dag med tre skønne piger.
Jeg vil bl.a. se nærmere på, om jeg kan være kreativ nok til at lave noget lignende dette her: 

Filtugler til børneværelset

Ha en dejlig dag allesammen og nyd at solen skinner ; ) 

1 kommentar:

  1. vildt lækre snacks og en meget kreativ Lil, der lavede de fineste ugler;) Jeg tror jeg holder mig til garn fremover:) tak for idag søde

    SvarSlet